Відбулася скайп-конференція щодо впровадження інструментів електронного урядування у Балтській ОТГ

Великий КИЇВ?! Київ та передмістя – як досягти гармонії?
12.04.2017
Добровольці-вогнеборці – як фактор безпеки в об’єднаних територіальних громадах
25.04.2017

Відбулася скайп-конференція щодо впровадження інструментів електронного урядування у Балтській ОТГ

21 квітня 2017 року відбулася скайп-конференція щодо впровадження інструментів електронного урядування у Балтській ОТГ. Учасниками розмови були Сергій Мазур, Балтський міський голова; Едуард Рабінович, перший заступник Балтського міського голови; Людмила Черенкова, начальник відділу інформаційно-технічного забезпечення Балтської міської ради; Сергій Лобойко, керівник Центру інновацій НаУКМА, головний експерт РПР з питань електронної демократії; Маркіян Дацишин, координатор проектів Інститут громадянського суспільства та представники Балтської міської ради об’єднаної територіальної  громади.

Представники Балтської ОТГ поінформували про стан впровадження елементів електронного урядування у громаді, зокрема:

  • за результатами вивчення думки мешканців сільських населених пунктів в ОТГ, проблема якості Інтернет-зв’язку стоїть на другому місці (після доріг). Тому заплановано прокладення оптиковолоконних кабелів до кожного поселення (потреба бл. 100 км по ціні 12-14 тис грн/км);
  • у виконкомі розпочата робота з впровадження електронного документообігу (на базі програмного комплексу 1С);
  • передбачається, що інструменти ел. урядування допоможуть підвищити виконавську дисципліну та якість роботи працівників ОМС, а також забезпечить прозорість господарської діяльності комунальних підприємств;
  • адекватна оцінка якості роботи медичних працівників та вчителів можлива лише на основі е-технологій (зворотного зв’язку від отримувачів/споживачів відповідних послуг);
  • серед бажаних першочергових продуктів ел.урядування – видача довідки про місце проживання /склад сім’ї (проблема – не працює Демографічний реєстр)
  • у 2017 році ОТГ впроваджує бюджет участі через органи самоорганізації населення (без залучення електронних сервісів)

Сергій Лобойко звернув увагу на важливість формування «електронного кабінету містянина/громадянина», який забезпечить ідентифікацію, нотифікацію, кастомізацію різних ел. інструментів. Як приклад – київський міський портал 1551. Зокрема, у Києві впроваджено систему преміювання працівників з урахуванням якості їхнього реагування на ел.звернення (система діє на основі Наказу Мінсоцполітики від 13.06.2016  № 646 http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0903-16).

Використання онлайн технологій Ощадбанку, Приватбанку (створення електронного кабінету) стимулюватиме каталізацію «е-активних» громадян, які потім стануть точками росту соціального капіталу у громаді, зазначив Маркіян Дацишин.

Для збільшення взаємної довіри та практик самоврядування також можна використовувати онлайн технології для збору і звітування про витрачання коштів батьківськими комітетами у школах.

З метою приведення у відповідність з вимогами законодавства сайт міської ради має бути доповнений розділами «Запити публічної інформації» та «Open Data».

Едуард Рабінович висловив готовність взяти участь в ініціативі ІГС та ЦІ НаУКМА щодо створення онлайн порталу для об’єднаних територіальних громад, який би прискорював/ спрощував/здешевлював доступ громад до широкого асортименту інструментів електронної демократії.

Сторони домовилися розпочати системну співпрацю щодо впровадження інструментів електронного урядування задля розумного зростання Балтської ОТГ та провести наступну зустріч у травні ц.р.